Hľadajte ma v antológii Nefajčiť zakázané

07.12.2012 13:48

Na  Mikuláša 2012 dostali všetci milovníci poviedok poriadnu porciu príbehov, ktorých spoločným spojivom je fajčenie. Zbierka poviedok Nefajčiť zakázané sa pripravovala niekoľko dlhých mesiacov, ale je skutočnou vitrážou slovenskej prozaickej tvorby. Preto je pre mňa cťou, že v knihe nájdete aj moju novú poviedku Hniezda záchrany. Ako oddaný propagátor zdravého fajčenia v slovenskej literatúre ale každému odporúčam fajčiť zdravo. Návod možno nájdete aj v práve zmienenej poviedke Hniezda záchrany.

A čo o diel povedal samotný zostavovateľ Pero Le Kvet?

„Nápad na túto knihu sa zrodil pri fajčení, čo je celkom logické.
Pokiaľ sa dobre pamätám, bolo to v Pustých Úľanoch. S Dadom Nagyom sme v ten večer vyfajčili výnimočne spolu niekoľko cigariet. Bavili sme sa o všeličom a zrazu som dostal nápad na Malú slovenskú fajčiarsku antológiu. Dadovi sa ten nápad tiež zapáčil a tak sme sa dohodli, že oslovíme niekoľkých slovenských autorov, aby napísali a poslali nám nejaké fajčiarske texty.
Pustili sme sa do toho.

Na želanie vydavateľa som do antológie napokon zaradil (ako bonus) aj troch zahraničných autorov: Jurija Kuvaldina, Sinišu Novaca a Vittore de Lucu. Na záver by som rád poďakoval všetkým autorom, ktorí našli tú odvahu a rozhodli sa prispieť do Malej slovenskej fajčiarskej antológie.“

V knihe nájdete poviedky autorov:

Peter Krištúfek ! Daša Čejková ! Uršuľa Kovalyk ! Balla ! Michal Hlatký !Marián Grupač ! Juraj Raýman ! Katarína Tholtová ! Bene ! Aladár Hrča ! Agda Bavi Pain ! Tony Gaal ! Eman Erdélyi ! Siniša Novac ! Michal Habaj ! Peter Karpinský ! Radoslav Tomáš ! Marek Mittaš ! Pavel Sybila ! Pavel "Hirax" Baričák ! Maroš M. Bančej ! Barbara B. Pribylincová ! Daniel Ryba ! Veronika Šikulová ! Pero Le kvet ! Vittore de Luca ! Remi Kloos ! Laco Kerata ! Jurij Kuvaldin ! Maroš Hečko ! Erik Binder