Recept na zmenu života: Odhodlanie a horúca pahreba!

21.03.2013 08:11

Niekam sa pohnúť, spraviť v živote krok vpred. Koľkí o tom snívajú každý jeden deň. Životná zmena, ktorá by zrazu znamenala skoncovanie so životom, čo nám preteká pomedzi prsty a začiatok dní, z ktorých si každý jeden naozaj vychutnáme. Života šťastnejšieho, lepšieho, úspešnejšieho, podľa vlastných predstáv, nie niekoho iného. Sám som váhal, či je možné zbaviť sa fóbií, strachu, spraviť krok k vysnívanému životu, len tak zrazu a neobzerať sa späť. Dobrá správa je, že to ide, tá horšia, že nie každý na to naberie dosť guráže. Kto chce však byť šéfkuchárom vlastného života a nie len pomocnou silou v kuchyni osudu, musí zatnúť zuby a vykročiť, hoci je pred ním žeravá pahreba.

Vďaka Andymu Winsonovi a jeho Akadémii osobnostného rozvoja som mal možnosť zúčastniť sa intenzívneho dvojdňového tréningu Find Your Power (Návod na človeka).  A bola to pecka! Už v prvý večer čakala všetkých účastníkov skúška ohňom. Doslova. Hovorím si: „Aj mňa?“  Prechod cez horúce uhlíky vyzeral ako čistá šialenosť.  

Nebol by som to ja, keby som si ešte večer pred firewalkingom nepozrel video Boričov mýtov o tejto aktivite. Tajne som dúfal, že odhalia princíp, ako to celé funguje na fyzikálnej báze. Keď aj najväčší televízny hrdina končil na vozíku s popáleninami neviem koľkého stupňa a v Trenčíne na parkovisku horeli plamene formujúce žiarivú pahrebu, nebolo mi všetko jedno.

Dnes viem, že nejde o fyziku. Vlastne ide, pretože pri prechode cez žeravé uhlíky dochádza skutočne ku kontaktu ľudskej pokožky s rozpálenou pahrebou. Ťažisko je ale inde. V našej mysli, v myšlienkach a odhodlaní, že všetko je možné. Prejsť po horúcich uhlíkoch je rozhodnutie, vďaka ktorému zistí každý na vlastnej koži (doslovne), že odhodlaním, správnym nastavením myšlienok a nasmerovaním energie, vieme zmeniť a dosiahnuť veci, ktoré sa nám pri pohľade z pohodlia gauča zdajú tak nemožné, ako firewalking.

Pochod cez oheň rozhodne nepatrí do kategórie: „Skúste si to doma na záhrade, alebo v lese na opekačke.“ Vstupu na „adrenalínový koberec“ predchádzal intenzívny tréning myslenia a práce s energiou vďaka premysleným technikám NLP. Našťastie Andy kurz firewalkingu  pre nedočkavých odvážlivcov zopakuje už v júni.

Keď som večer 9. marca v Trenčíne počas seminára Find Your Power stál na trávniku a predo mnou tleli uhlíky, celý svet prestal existovať. Bol som len ja, červené uhlie, moje sny a odhodlania vyskúšať nemožné.  Vykročil som, prešiel a odišiel po vlastných bez jediného pľuzgiera. No bez následkov sa to neobišlo. Dnes viem, že keď budem stáť pred ťažkými rozhodnutiami, budú rozvážne a isté. Nebudem sa báť ísť za svojim snom, pretože kto vystúpi z pohodlia topánok do horúcej pahreby, toho život sa navždy zmení.

A takto sme prešli cez nemožné: