VyVolení - text k obrázku

23.04.2010 11:11


Minúty pod hladinou ubiehajú až desivo pomaly. Všetci cítime ako nám do kyslíka primiešavajú rajský plyn.
Achnaton. Najväčšia žijúca atrakcia Aquaparku sa blíži rovno k nám. Už zviera svojim chápadlom môj provizórny oštep. Nesmie mať pocit, že sa vzdávame bez boja, ale nesmieme mu ublížiť. Naša vyvolená štvorka pod hladinou.
Ešte včera ráno som sa tešil na perky, čo mi Eva mala urobiť dnes na obed. Ale všetci sme museli držať pôst. Teraz niekde pri televíznom prenose plače. Ale je šťastná, že som tu a mám česť vidieť Achnatonove smaragdové oči z bezprostrednej blízkosti, zatiaľ čo na všetkých námestiach sveta obrovské plazmové obrazovky prinášajú živý prenos.

 

Táto poviedka bola nápisaná v rámci tvorivej dielne k obrázku s názvom Aquapark. Uverejnená v rámci martinského literárneho časopisu Mädokýš.

Podmienky poviedky: Text mikropoviedky mohol obsahovať maximálne pätnásť viet. To je pre mikropoviedku ideálny rozsah. Ďalšia komplikácia bola nasledovná: „v samotnej poviedke nesmú byť použité slová voda, smrť, láska, ale všetky tri významy by sa mali v poviedke objaviť.

Autor obrazu: Milan fon Ondruch